Odchudzanie – jak zacząć?

Odchudzanie – jak zacząć?

odchudzanie

Bycie otyłym nie jest tylko problemem estetycznym, o czym osoby borykające się z nadprogramowymi kilogramami doskonale wiedzą. Nadmierna masa ciała nie sprzyja zachowaniu dobrego zdrowia – zarówno fizycznego jak i psychicznego. Nie bez powodu mówi się przecież, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Wiele osób ma już za sobą niejedną dietę, jednakże zwykle są one na tyle restrykcyjne, że początkowa motywacja szybko się ulatnia, a oporna tkanka tłuszczowa jak była, tak jest. Nie mówiąc już o efekcie jo-jo, który jest zmorą wielu odchudzających się osób. Jak zatem rozpocząć skuteczne odchudzanie?

 

 

Zdrowy tryb życia – co jeść, aby schudnąć?

 

Osoby pragnące zrzucić zbędne kilogramy powinny jeść o regularnych porach i bez pośpiechu. Zaleca się małe objętościowo, ale częstsze posiłki. Z całą pewnością nie może zabraknąć codziennej dawki warzyw, najlepiej w wersji surowej. Świetnie sprawdzą się także warzywno-owocowe smoothie. W jadłospisie powinny znaleźć się także: chude mięso, ryby, jajka, zimnotłoczone oleje roślinne, pestki, nasiona i orzechy. Zaleca się również zwiększenie podaży białka w diecie.

 

Nie pomijaj śniadań i pamiętaj o nawodnieniu organizmu

 

Wiele osób nie ma czasu na zjedzenie czegoś rano albo po prostu świadomie rezygnuje ze śniadania, pozbawiając się przy tym energii na następne kilka godzin i drastycznie zwiększając ryzyko napadów wilczego głodu w późnych godzinach wieczornych. Wygłodniały umysł rzuca się na wszystko – a najchętniej na fast foody, słodycze i inne pożywienie obfitujące zarówno w cukier, jak i tłuszcz. Jest to niestety prosta droga do nabycia kolejnych kilogramów i wyrzutów sumienia. Organizm osób pomijających śniadania zwalnia wydatkowanie energii i zwiększa gromadzenie jej w postaci tkanki tłuszczowej. Bardzo ważne jest także wypijanie przed posiłkami wody, najlepiej z octem jabłkowym, dzięki czemu pokarm będzie lepiej trawiony i w efekcie zjemy też mniej. Najlepsza będzie czysta woda, soki warzywne i napary ziołowe.

 

Skuteczny plan treningowy i odchudzanie, czyli codzienna dawka ruchu na pozbycie się zbędnych kilogramów

 

Oprócz dobrze zbilansowanej diety nie można zapomnieć o aktywności fizycznej. Nie trzeba oczywiście od razu wylewać litrów potu na siłowni każdego dnia. W odchudzaniu liczy się systematyczność. Można ćwiczyć każdego dnia, ale na umiarkowanym poziomie. Najpierw można zacząć od spacerów, jazdy na rowerze i pływania. W przypadku ćwiczeń aerobowych zaleca się, aby wysiłek trwał co najmniej godzinę. Taki trening warto powtarzać trzy razy w tygodniu. Oprócz ćwiczeń cardio warto także wdrożyć do swojego planu treningowego ćwiczenia siłowe, które jeszcze efektywniej pozwalają uzyskać wymarzoną sylwetkę. Ponadto dzięki nabraniu masy mięśniowej, można spalić więcej kalorii.

 

Chcesz otrzymać plan treningowy oraz program żywieniowy? Sprawdź szczegóły na ecoandfit.pl