Suszone owoce lekarstwem na wiele dolegliwości

Suszone owoce lekarstwem na wiele dolegliwości

Suszone owoce to źródło witań dostępne przez cały rok. Wygodne w przechowywaniu i idealne, jako przekąska. Możesz zajadać się nimi podczas czytania książki, ale także zabrać je ze sobą do pracy, jako drugie śniadanie. Stanowią najzdrowsze zastępstwo dla słodyczy.

 

Suszona śliwka nie tylko od święta

Mamy nadzieję, że Święta Bożego Narodzenia to niejedyna okazja, kiedy sięgasz po suszone śliwki. Jeśli jednak tak jest – wiele tracisz! Suszone śliwki obniżają poziom cholesterolu. Zawierają błonnik, stanowiący niezastąpiony składnik podczas diety. Po zjedzeniu kilku śliwek czujemy sytość, co może uchronić nas przed podjadaniem. Dobroczynna witamina K – ją również znajdziesz w suszonej śliwce. Wspomaga krzepliwość krwi, działa przeciwbakteryjnie, a także przeciwgrzybiczo.

 

Twoja przekąska musi być słodka? Wybierz daktyle!

Daktyle to suszony owoc o zdecydowanie słodkim smaku. Są przekąską często wybieraną przez sportowców, ponieważ mają naprawdę wiele dobroczynnych składników. Witamina A i luteina, które wspomagają narząd wzroku. Antyoksydanty poprawiające odporność. Żelazo w najsmaczniejszej formie – idealne dla anemików. To zaledwie kilka dobroczynnych składników daktyli.

 

Zadbaj o urodę, zachowaj młodość – jedz suszone morele!

Ich wspaniałe działanie zawdzięczamy przede wszystkim Beta-karotenowi. Pozwala on na zachowanie jędrnej i gładkiej skóry. Owoce te mają dużo żelaza i potasu. Warto również wspomnieć o zawartości witaminy B, która łagodzi stres.

Czy wiesz, że bakalie i orzechy to idealny pomysł na prezent! Stwórz kompozycję smaków, ale także wspaniałych witamin. Zadbaj o swoich bliskich i daj im zdrowy prezent!

 

Owoce suszone i ich właściwości – poznaj wartość żurawiny, rodzynek i suszonej śliwki

Żurawina, rodzynki, a także suszone śliwki należą do jednych z najbardziej popularnych suszonych owoców w Polsce. Coraz częściej zastępują nam inne przekąski, szczególnie te niezdrowe. Istnieje przekonanie, że to, co niezdrowe zawsze smakuje najlepiej. Suszone owoce, mimo wspaniałego smaku, są bardzo zdrowe i mogą uchronić nas przed wieloma dolegliwościami.

 

Suszona żurawina – na co pomaga

Zacznijmy od tego, że żurawinę można dzisiaj spotkać w bardzo różnych postaciach. Używana jest do wytrawnych dań, a także do deserów. Często pojawia się w słodyczach np. jako żurawina w czekoladzie, a także w herbach, jako dodatek smakowy. Należy jednak nadmienić, że poza żurawiną naturalną, to właśnie ta suszona ma najwięcej wartościowych składników.

Żurawina znana jest szczególnie, jako owoc, który wspomaga działanie dróg moczowych. Jest to związane z zawartością cytrynianów, które zapobiegają powstawaniu kamieni nerkowych. Dużą rolę odgrywa także jej antybakteryjne działanie, wynikające z obecności kwasu hipuronowego w składzie. Regularne spożywanie żurawiny, może uchronić nas przed wieloma infekcjami. Zapobiega wrzodom żołądka, infekcjom jamy ustnej czy dróg moczowych.

Żurawina bogata jest w witaminy. Szczególnie w witaminę C, ale także A, B1, B2, P. Witamina C zazwyczaj stosowana jest w przeziębieniach. Znana jest także, jako witamina spowalniająca starzenia, a to za sprawą zwalczania wolnych rodników. Wraz z witaminą P, która wspomaga jej przyswajanie, zmniejszają ryzyko wylewów oraz powstawania wybroczyn w skórze.

Żurawina cieszy się dużą zawartością błonnika, zatem będzie dobrą przekąską dla osób dbających o wagę. Warto wspomnieć także o jej moczopędnym działaniu. Zaleca się jej jedzenie, kiedy dąży się do zredukowania opuchlizny nóg.

 

Rodzynki i ich właściwości

Rodzynki królują szczególnie w wypiekach. Dodawane są do ciast, ale także do drożdżówek czy czekolad. Są bardzo słodkie, a to za sprawą zawartości cukrów. Nie powinno nas to dziwić, bo przecież rodzynki, to suszone winogrona.

Zważywszy na sporą zawartość cukrów – fruktozy i dekstrozy, rodzynki mogą być sporą dawką energii. Śmiało mogą zastąpić drugie śniadanie. Zawarty w nich błonnik, oprócz tego, ze syci, wraz z kwasem winnym, bardzo pozytywnie wpływa na rozwój flory bakteryjnej w jelitach. Pektyny natomiast, pomagają w oczyszczaniu jelit. Sumarycznie, jedząc rodzynki możesz uchronić się przed zaparciami.

Należy również wspomnieć o witaminach, których również nie brakuje w rodzynkach. Po pierwsze mowa tutaj o witaminach z grupy B, które wspierają układ nerwowy. Rodzynki mogą ułatwić Ci przeżywanie stresujących sytuacji, ale także wpłyną na zdolność koncentracji czy zapamiętywania.

Rodzynki są również bogate w magnez, potas, wapń, żelazo oraz fluor. Dostarczanie takich składników mineralnych wspomaga narząd wzroku, korzystnie wpływa na kości, a także na krew. Rodzinki polecane są anemikom, jako dodatek w leczeniu.

 

Wspaniałe właściwości suszonych śliwek

Śliwki, tak jak i żurawina, bardzo często są wykorzystywane w polskiej kuchni. Do dań obiadowych, ale także deserów i różnych innych przekąsek. Szczególnie kojarzone są z kolacją wigilijną, bo przecież kompot z suszu, to jedno z 12 dań. My, polecamy Ci ich jedzenie nie tylko od święta. A wszystko za sprawą wspaniałych właściwości, jakie posiadają.

Suszone śliwki, tak jak i rodzynki, zawierają pektynę, a także sporą ilość błonnika. Co za tym idzie, zaleca się ich jedzenie w celu zapobiegania zaparciom. Składniki te oczyszczają i usprawniają prace jelit. Błonnik, który po spożyciu pęcznieje, polecany jest również tym, którzy są na diecie, a nie mogą sobie poradzić z uczuciem głodu.

Śliwki są bogate w witaminy. Po pierwsze, zawierają witaminę A, która ma wpływ na odporność organizmu. Znana jest także z dobroczynnego działania na skórę – odnawia naskórek, reguluje zaburzenia skóry np. jej nadmierne złuszczanie, a także poprawia kolory cery. Wpływa także na stan naszych kości i zębów. W kwestii działania na urodę, warto wspomnieć również o zawartości witaminy E, która zwana jest „witaminą młodości”.

Suszone śliwki będą także wsparciem dla układu nerwowego. Jedząc te suszone owoce, dostarczamy sobie witaminy B, która łagodzi przeżywanie stresów oraz wpływa na pracę naszego mózgu.

Wdrożenie śliwek do diety, sprawi, że dostarczymy organizmowi wiele minerałów niezbędnych do życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *