Sposoby na regenerację po treningu 

Sposoby na regenerację po treningu 

rozciąganie po treningu

Coraz więcej osób dąży do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Niektórzy starają się zgubić zbędne kilogramy, inni chcą rozbudować i zarysować swoje mięśnie, by ich ciało nabrało atletycznego wyglądu. Ćwiczenia i trening są więc ważnym elementem w ich życiu. Jednak, aby aktywność fizyczna przynosiła upragnione efekty, należy zadbać o regenerację po każdym treningu. Jak sprawić, by nasz organizm prawidłowo funkcjonował po każdej aktywności fizycznej?

Wysokobiałkowy posiłek po treningu

Po każdym treningu należy spożyć lekki posiłek wysokobiałkowy, który zregeneruje nasz organizm i dostarczy odpowiednich składników budulcowych. Do godziny po zakończonej aktywności fizycznej powinniśmy zjeść np. kurczaka ugotowanego na parze, granolę z jogurtem greckim czy makaron z indykiem i warzywami. Dobrym rozwiązaniem będzie również sięgnięcie po produkty zawierające białko serwatkowe naturalne. W tym celu można skorzystać z gotowych mieszanek, z których przygotujemy koktajl energetyczny czy shake proteinowy. Taki posiłek dostarczy nam najważniejszych składników odżywczych oraz wpłynie pozytywnie na kości i florę bakteryjną.

Poważnym błędem jest pominięcie posiłku po zakończonym treningu. Brak pokarmu może spowodować zwiotczenie mięśni, utratę ich elastyczności oraz brak energii potrzebnej do dalszego funkcjonowania naszego organizmu. 

Rozciąganie po każdym treningu

Bardzo ważnym punktem każdego treningu są ćwiczenia rozluźniające. Pozwalają one wprowadzić ciało w stan spoczynku i zapobiegają powstawaniu zakwasów. Pominięcie rozciągania może spowodować bóle mięśni, omdlenia, zawroty głowy, a nawet zatory żylne. Warto więc zapobiegać poważnym dolegliwościom i poświęcić dodatkowe 10-15 minut na wyciszenie oraz uspokojenie swojego ciała.

Ćwiczenia na różne partie ciała

Nasze mięśnie regenerują się od jednego do dwóch dni. Aby zapobiegać przetrenowaniu, należy unikać wykonywania ćwiczeń na daną partię mięśni dzień po dniu. Warto stworzyć więc swój własny plan treningowy, uwzględniający minimum jednodniową przerwę między treningami na konkretne grupy mięśni. Zapobiegnie to osłabieniu mięśni i sprawi, że szybciej osiągniemy swój wymarzony cel.

Dzień wolny od treningu

Częstym błędem, który popełniają osoby zaczynające swoją przygodę z dietą i ćwiczeniami, jest wykonywanie treningu codziennie. Początkujący pasjonaci aktywności fizycznej uważają, że im częściej i intensywniej ćwiczą, tym lepiej. Jednak nic bardziej mylnego. Organizm potrzebuje czasu na regenerację i odpoczynek. Najlepiej jest więc udać się na trening np. co drugi dzień lub rozplanować aktywność tak, by nie ćwiczyć częściej niż cztery dni w tygodniu.